دانستنی‌هایی در مورد هنگ‌درام

 

در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره هنگ‌درام توضیح دهیم. این ساز یکی از موفق‌ترین سازهای ابداعی هزاره‌ی جدید است؛ مردم تقریبا به تازگی این ساز را می‌شناسند. جالب‌ترین ویژگی این ساز صدای منحصر به فرد آن است که تقریبا هرکسی را به خود جذب می‌کند. معلمان یوگا و درمانگران موسیقی این ساز را بسیار محبوب میدانند و امروزه از آن در جلسات مدیتیشن بسیار استفاده میکنند.
این ساز برای هنرجویان مبتدی بسیار مناسب است و این موضوع مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته که همیشه نگران سخت بودن نواختن یک ساز هستند. به همین ترتیب هر روز تعداد بیشتری از افراد نواختن با هنگدرام را به عنوان راهی برای آرامش و یادگیری موسیقی انتخاب می‌کنند.

 

تاریخچه هنگ‌درام

 

این ساز یا هندپن جزو دسته سازهای کوبه‌ای-ملودیک است. در نگاه اول این ساز شبیه سفینه‌های فضایی در فیلم‌های تخیلی و یا سپرهای جنگی دوران باستان است. این ساز دو صفحه‌ بیضی شکل از جنس فلز دارد، که به صورت قرینه به هم چسبیده‌اند. احتمالا بسیاری از افراد تصور می‌کنند هنگ‌درام یا هندپن سازی جدید است که به تازگی عرصه موسیقی آن را وارد کرده است. ممکن است این ساز به تازگی شهرت زیادی در بین مردم پیدا کرده باشد اما از زمان اختراع و استفاده از آن در موسیقی حدودا دو دهه گذشته است. با این که ایده اولیه ساخت سازهایی مشابه این ساز ریشه قدیمی‌تری دارند اما اولین هنگ‌درامی که به رسمیت شناخته شد در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد.

 

بهترین برندهای هنگ‌درام

 

همانطور که می‌دانید هنگ‌درام سازی نوظهور و جدید است که بازار به تازگی آن را عرضه کرده است. لذا اطلاعات کم مردم درباره‌ی این ساز، خرید را برای هنرجویان مشکل می‌کند. از بهترین برندهای این ساز می‌توان به برند پرنسا اشاره کرد. پرنسا انواع مختلفی دارد یا جنس‌ها و قیمت‌های متفاوت که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه تهران ساز و قسمت خرید هنگ درام، انواع آن و قیمت‌ها را مشاهده کنید.

 

نحوه نگهداری و مراقبت از ساز هنگ‌درام

 

نگهداری هنگ درام در مسافرت


از جمله خطرهایی که برای جا به جایی این ساز موقع مسافرت باید به آن توجه کرد، ضربه دیدن بدنه ساز است. در نتیجه هنگام مسافرت حتما از کیس های آلومینیومی برای حفاضت از ساز خود استفاده کنید.

 

جلوگیری از زنگ زدگی هنگ درام و نگهداری آن در برابر رطوبت


این ساز معمولا به رطوت حساسیت کمی دارد، از این رو برای حفاظت از ساز خود در هوای مرطوب حتما از هارد کیس خوب استفاده کنید و در صورت نگه داری طولانی مدت حتی اگر این ساز در کیس خودش است باز هم از رطوبت گیر استفاده کنید.

 

تمیز کردن ساز هنگ درام


یک دستمال کاملا نرم برای تمیز کردن این ساز کافی است و دستمال زبر و یا بافت دار اصلا مناسب نیست. برای تمیز کردن این ساز بهتر است فقط از روغن مخصوص استفاده کنید. توجه داشته باشید که از اسپری کردن شیشه پاک کن و امثال آن ( مخصوصا آب ) بر روی ساز جدا خود داری نمایید.

 

روغن پاک کننده و از بین برنده زنگ زدگی هنگ درام


چنانچه به هر دلیلی ساز شما دچار زنگ زدگی شد باید از روغن مخصوص استفاده نمایید. روغن مخصوص فقط برای پاک کردن این ساز می باشد. هیچ ماده سمی ای در آن نیست و بوی زننده ای نیز مانند دیگر پاک کننده ها ندارد.

 

دمای مطلوب برای هنگ درام


ناپایداری و تغیرات دما تاثیر هرچند کوچک ولی تخریب کننده ای در طولانی مدت روی ثبات صدای این ساز خواهد داشت. در نتیجه آن را در معرض نور مستقیم خورشید و باد و سرمای شدید قرار ندهید.

 

نکته آخر در نگهداری هنگ درام


توجه داشته باشید که کوک این ساز حساس است. پس بدانید که این ساز را فقط هنگام نواختن از کاورش خارج کنید و​ ساز خود را در جای خشک ترجیحا در کاور خود قرار دهید که به آسانی نتواند ضربه بخورد و آن را در مکانی که امکان افتادن دارد قرار ندهید.
 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش