آموزش اتصال پیانو به گوشی و کامپیوتر ( پیانو دیجیتال، میدی کنترلر، کیبورد )

اتصال پیانو به گوشی

 

در عصر فعلی که تکنولوژی حرف اول و آخر را میزند، موزیسین‌ها به راحتی می‌توانند با استفاده از ابزاری که برای آن‌ها در نظر گرفته شده به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنند و با استفاده از امکانات موجود، به تمرین و یا آهنگسازی بپردازند. این امکانات تا حدی مختلف است که گاهی افراد دچار سردرگمی در انتخاب تجهیزات مورد نظر خود می‌شوند. در این مقاله در مورد نحوه اتصال پیانو به گوشی های هوشمند خواهیم پرداخت؛ همچنین روش‌های ذکر شده برای اتصال انواع میدی کنترلر و کیبورد به گوشی، لپ تاپ یا تبلت کاربرد دارد.

بسیاری از شرکت‌هایی که به تولید پیانو می‌پردازند در تازه‌ترین محصولات خود از اتصال‌هایی نظیر MIDI ،USB و همچنین بلوتوث استفاده کرده‌اند. حال اگر نمی‌دانید که کدام یک از این اتصال‌ها برای شما کارآمد است و بهترین استفاده را می‌توانید از آن‌ها داشته باشید و یا نحوه اتصال پیانو و میدی به گوشی ، کامپیوتر و تبلت را نمی‌دانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

خرید تجهیزات لازم برای اتصال پیانو به گوشی

 

یکی از نکاتی باید در نظر داشته باشید این است که اگر تجهیزات کارآمد و درستی را از همان ابتدا خریداری کنید، اتصال پیانوی دیجیتال شما به سیستم‌های مختلف کاری بسیار آسان خواهد بود.

اولین قطعه‌ای که برای این کار باید خریداری کنید، کابل اتصال درست است. در بسیاری از شرایط، هنگامی که پیانو را خریداری می‌کنید، این کابل در جعبه محصول قرار داده شده است و می‌توانید به راحتی آن را متصل کنید اما اگر این موضوع برای پیانوی خریداری شده شما صحت نداشت، می‌توانید به راحتی و با مطالعه در مورد اتصال محصول کابل مورد نظر خود را خریداری کنید.

برای مثال، بسیاری از محصولات موجود در بازار از اتصال MIDI به USB بهره می‌برند و یا می‌توانید از اتصال USB A به USB B استفاده کنید. با استفاده از هر دوی این کابل‌ها، می‌توانید به راحتی کیبورد خود را به سیستم کامپیوتری مورد نظر خود متصل کرده و اطلاعات MIDI را انتقال دهید.

اگر در مورد اطلاعات MIDI اطلاعات جامعی ندارید، باید بدانید که MIDI در واقع دستورهایی است که توسط کیبورد و یا پیانوی شما صادر می‌شود و در سیستم کامپیوتری شما پردازش می‌شود. برای مثال، این که چه نتی نواخته شده، به چه مدت نگه داشته شده و یا با چه شدتی نواخته شده است، همگی توسط دستورات MIDI منتقل می‌شود.

بسیاری از کیبوردها و پیانوهای مدرنی که در بازار به فروش می‌رسند، از اتصال USB B بهره می‌برند. این در حالی است که در بسیاری از کیبوردها و پیانوهای قدیمی تر و یا گران قیمت تر، می‌توانیم اتصال MIDI I/O را مشاهده کنیم.

اگر در پیانویی که خریداری کردید، پورت USB A مشاهده کردید، باید در نظر داشته باشید که این پورت برای انتقال دستورات MIDI قرار داده نشده است بلکه می‌توانید با اتصال یک فلش مموری به آن، ایده‌های خود را به شکل فایل صوتی بر روی فلش مورد نظر خود ضبط کنید.

همچنین، پیش از آن که بخواهید برای خرید کابل‌‎های مختلف اقدام کنید، تحقیق کنید و مطمئن شوید که پیانوی شما از اتصال Bluetooth MIDI بهره نمی‌برد. در این صورت،  به هیچ کابلی برای انتقال اطلاعات نیاز نخواهید داشت و می‌توانید با استفاده از اتصال بلوتوث، اطلاعات مورد نظر را به سیستم کامپیوتری خود منتقل کنید.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

اتصال پیانو دیجیتال به کامپیوتر

 

اتصال پیانو به سیستم کامپیوتری کاری بسیار ساده است زیرا در این حالت تنها به یک کابل برای این نوع اتصال نیاز دارید.

اگر کیبورد و یا پیانوی شما از اتصال USB B بهره می‌برد، تنها کافی است تا یک کابل با اتصال‌های USB A به USB B خریداری کنید و به این ترتیب، کیبورد خود را به سیستم کامپیوتری خود متصل کنید. اگر پیانوی شما از اتصال MIDI بهره مند بود می‌توانید از کابل ۵ پین MIDI I/O استفاده کنید.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

نحوه اتصال پیانو به گوشی های ios و اندروید

 

در اتصال پیانو به گوشی یا تبلت‌های هوشمند، اوضاع کمی پیچیده تر می‌شود، چرا که برای آن که بتوانید یک اتصال USB کامل را به گوشی و یا تبلت خود متصل کنید، نیاز دارید تا از آداپتورهای مختلف استفاده کنید.

در شرایط خاصی، می‌توانید از کابل‌هایی استفاده کنید که به طور مستقیم کیبورد شما را به گوشی و یا تبلت شما متصل می‌کند اما این موضوع همیشه امکان پذیر نیست زیرا این کابل‌ها یا وجود ندارند و یا بسیار کمیاب هستند و خرید آن‌ها بسیار گران قیمت خواهد بود.

بنابراین یکی از منطقی‌ترین راه‌ها این است که با خرید یک آداپتور حرفه‌ای، اتصال پیانو به گوشی را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

برای آن که بتوانید پیانوی خود را به گوشی آیفون و یا تبلت‌های آیپد شرکت اپل متصل کنید، می‌توانید از آداپتورهای Lightning to USB Camera استفاده کنید که در بسیاری از اپل استورها موجود است. این آداپتور این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانی کابل‌های USB A و یا USB B را از طریق اتصال Lightning اپل به دستگاه خود متصل کرده و از آن استفاده کنید.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

با این که این راه یکی از بهترین روش‌های اتصال به این دستگاه‌ها می‌باشد، اما آداپتوری که شرکت اپل طراحی کرده، بدنه کوچکی ندارد و ممکن است حمل و استفاده از آن کمی دردسر ساز باشد.

از طرفی، شما می‌توانید از کانکتورهای مختلفی که در بازار موجود است نیز استفاده کنید. برای مثال، برخی شرکت‌ها کانکتورهایی را طراحی کرده اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کابل‌های USB B را مستقیما به اتصال Lightning تبدیل کنید. استفاده از این روش مقداری آسان تر است و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند.

برای اتصال پیانوی خود به دستگاه‌های اندرویدی اما باید از همین تکنیک استفاده کرد. تنها تفاوت عمده در این است که اتصال Lightning تنها برای محصولات شرکت اپل می‌باشد و برای دستگاه‌های اندرویدی باید از آداپتورها و کانکتورهای دیگری استفاده کنید.

یکی از محبوب‌ترین آداپتورهایی که برای دستگاه‌های اندرویدی موجود است، آداپتورهای OTG می‌باشد که اتصال USB A به micro USB یا USB C را فراهم می‌کند. از این طریق می‌توانید پیانو و یا کیبورد خود را به دستگاه خود متصل کنید.

اتصال USB C در دستگاه‌های اندرویدی، کار شما را مقداری آسان می‌کنند زیرا اتصال پورت‌های مختلف به این نوع اتصال، سرعت بالا و همچنین طراحی بهتری دارند. اما اگر دستگاه شما از اتصال micro USB بهره می‌برد، تنها راه استفاده از آن، خرید یک آداپتور OTG و استفاده از دو کابل می‌باشد.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

فعال کردن قابلیت بلوتوثی برای اتصال پیانو به گوشی و انتقال MIDI

 

اگر می‌خواهید دستگاه خود را بدون استفاده از کابل‌های مختلف به سیستم‌های خود متصل کنید و پیانوی شما از قابلیت بلوتوث بهره مند نیست، می‌توانید از تجهیزاتی استفاده کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهند.

برای مثال، شرکت یاماها از یک کانتکتور جدید رونمایی کرده است که به طور اختصاصی برای کیبوردها و پیانوهایی ساخته شده که از اتصال MIDI I/O بهره می‌برند. با استفاده از کانکتور MD-BT01 می‌توانید به کیبورد و یا پیانوهایی که از قابلیت اتصال MIDI I/O دارند اتصال بلوتوثی اضافه کنید و بدون نیاز به استفاده از کابل‌های مختلف، از آن‌ها برای انتقال اطلاعات MIDI استفاده کنید.

 

به دنبال ضبط با تجهیزات حرفه‌ای‌تر هستید؟

 

حتما می‌دانید که برای آن که بتوانید به شکل حرفه ای به ضبط صدای خود بپردازید، باید از کارت صداهای حرفه‌ای برای اتصال به کامپیوتر و یا گوشی‌های خود استفاده کنید تا به این ترتیب هم بتوانید صدا را ضبط کنید و یا دستورات MIDI را منتقل کنید.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

اما نکته‌ای که در مورد خرید کارت صداها وجود دارد این است که آن‌ها عموما گران قیمت هستند و از طرفی، اتصالات مختلفی دارند که شاید به کار شما نیاید. به همین دلیل، برای آن که بتوانید تنها یک کانکتور حرفه ای در اختیار داشته باشید که با آن بتوانید کیبورد و یا پیانوی خود را به سیستم‌های مختلف متصل کنید، نیاز به یک MIDI Interface همانند iRig MIDI 2 خواهید داشت.

این محصول این امکان را به شما می‌دهد تا ۳ اتصال میدی در اختیار داشته باشید و برای اتصال به سیستم‌های مختلف، می‌توانید از اتصال USB و یا Lightning استفاده کنید. همچنین اگر بخواهید این Interface را خریداری کنید، یک پکیج نرم افزاری جداگانه به شما تقدیم می‌شود که می‌توانید از آن برای دست یابی به صداهای مختلف استفاده کنید.

 

آیا نیاز به نصب درایورهای مختلف وجود دارد؟

 

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، این است که آیا برای آن که بتوانید کیبورد خود را به سیستم‌های مختلف متصل کنید، نیاز به نصب درایورهای مختلف بر روی سیستم کامپیوتری خود دارید یا خیر؟

در بسیاری از مواقع، جواب این سوال مثبت است. با نصب درایورهای مربوطه، می‌توانید سرعت انتقال داده در سیستم خود را بالاتر ببرید. اما، گاهی بسیاری از محصولات به شکل Plug and Play ساخته شده اند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نصب درایورهای مختلف نخواهید داشت.

 

اتصال پیانو به گوشی

 

سخن آخر

 

در این مقاله راجع به خرید تجهیزات کارامد اعم از خرید کابل اتصال مناسب صحبت کردیم البته قبل از اینکه بخواهید کابل تهیه کنید، تحقیق کنید که پیانو و یا میدی شما اتصال بلوتوث دارد یا نه، اگر داشت نیازی به تهیه کابل نیست و می‌توانید از این نوع اتصال استفاده کنید.

و همینطور راجع به اتصال پیانو و میدی به کامپیوتر و راحت بودن آن و نحوه اتصال پیانو و میدی کنترلر به گوشی های اندروید و ios صحبت کردیم و همچنین می‌توانید با استفاده از تجهیزات گفته شده پیانو و یا میدی خود را به صورت بلوتوثی متصل کنید حتی اگه این قابلیت را نداشته باشند.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش