بهترین کتاب‌ها برای آموزش کالیمبا

 

ساز کالیمبا یکی از سازهای بومی آفریقا به حساب می‌آید و در سالهای اخیر شهرت بسیار خوبی پیدا کرده است. اما چیزی که از همه بیشتر توجه همه را به سمت کالیمبا جلب کرده است، شیوه‌ی بسیار آسان نواختن این ساز است، به شکلی که حتی شاید هیچ نیازی به استاد هم نداشته باشید.

اما با تمام این سادگی، باز هم نواختن کالیمبا تکنیک‌های خاص خود را داشته و برای اینکه بتوانید نوازنده‌ی خوبی باشید، لازم است نکاتی را در مورد آن بدانید.

کتاب‌هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهم کرد، کمکتان میکنند اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد ساز کالیمبا به دست بیاورید.

 

بهترین کتاب‌های فارسی مخصوص یادگیری کالیمبا

 

در این بخش بهترین کتاب‌های مخصوص آموزش کالیمبا که به زبان فارسی نوشته شده‌اند را به شما معرفی خواهم کرد:

 

 

1- آموزش کالیمبا - نوشته سبحان حیدری

 

اگر خواندن کتاب‌های آموزش کالیمبا به زبان انگلیسی برای شما سخت است، کتاب " آموزش کالیمبا " نوشته سبحان حیدری یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود. این ساز بر اساس نت خوانی استاندارد جهانی تالیف شده و می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در مورد نوازندگی ساز کالیمبا به شما بدهد.

در ابتدای این کتاب در مورد تاریخچه‌ی کالیمبا نوشته شده و در ادامه نیز برخی از قطعات موسیقی مشهور برای تمرین و نوازندگی جمع آوری شده است. همچنین همراه با آن یه سی دی آموزشی دریافت خواهید کرد.

 

 

2- آموزش کالیمبا - نوشته شیوا تاج پرست

 

یکی دیگر از منابع عالی برای آموزش ساز کالیمبا، کتاب " آموزش کالیمبا " اثر شیوا تاج پرست می‌باشد که در آن برخی از قطعات موسیقی معروف ایرانی و خارجی، در حدود 165 صفحه گردآوری شده است. یکی از مزایای این کتاب این است که ملودی‌های آن برای همه کاملا قابل فهم و کاربردی و ساده است.

هنرجویان مبتدی و پیشرفته می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

 

بهترین کتاب‌های انگلیسی مخصوص یادگیری کالیمبا

 

در این بخش بهترین کتاب‌های مخصوص آموزش کالیمبا که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند را به شما معرفی خواهم کرد:

 

 

1-  The big kalimba song book

 

این کتاب یک منبع بسیار عالیست برای هنرجویانی که به تازگی نواختن ساز کالیمبا را شروع کرده‌اند. در این کتاب بیش از صد قطعه معروف و زیبا آموزش داده شده است که همه‌ی سلیقه‌ها را شامل می‌شود و به هنرجویان این امکان را می‌دهد تا قطعه‌ی مورد علاقه خود را پیدا کنند و نواختن آن را یاد بگیرند. این کتاب در 159 صفحه و در سال 2019 چاپ شده است. قطعه‌های نوشته شده در آن با کالیمباهای 17 تیغه و 10 تیغه قابل اجرا هستند.

 

 

2- Kalimba song book

 

ملودی‌های این کتاب با دقت و توجه زیادی توسط نویسنده انتخاب شده‌اند. در ابتدای این کتاب می‌توانید مختصری در مورد تاریخ کالیمبا و نحوه کوک کردن این سال بخوانید و پس از آن قطعات مختلف ساز کالیمبا بر اساس اصول آموزشی تکنیک‌هایی که برای نوازندگی آن ها نیاز است نوشته‌اند. در این کتاب یاد می‌گیرید تا به مرور مثل یک حرفه‌ای انگشت‌های خود را روی تیغه های ساز حرکت دهید. تمرین صد قطعه مختلفی که در این کتاب برای ساز کالیمبا وجود دارد هم برای هنرجویان مبتدی مناسب است و هم برای افرادی که نوازنده کالیمبا هستند و دوست دارند قطعات بیشتری یاد بگیرند.

 

 

3- Kalimba song book for christmas

 

اگر به موسیقی‌های زیبای کریسمس علاقه دارید، این کتاب برای شما بهترین گزینه خواهد بود. این کتاب شامل کالکشن بسیار کاملی از معروف‌ترین ملودی‌های محلی و مناسبتی برای کریسمس بوده و با کالیمباهای 10 تیغه و 17 تیغه، می‌توان آنها را نواخت.

 

جمع بندی

 

نواختن ساز کالیمبا نسبتا ساده است، اما سعی کنید مهارت خود را تا جایی افزایش دهید که هر قطعه‌ای را بدون مشکل و به زیبایی بنوازید.

برای خرید انواع کالیمبا از برندهای مختلف و با بهترین قیمت، میتوانید به فروشگاه تهران ساز سر بزنید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش