یادگیری هنگ درام چقدر زمان میبرد؟

یادگیری هنگ درام

 

یادگیری هنگ درام چقدر قرار است از ما زمان بگیرد؟ این سوال یکی از پرتکرارترین سوالات هنرجویان در هنگام شروع یادگیری ساز هنگ درام است. همان طور که خودتان هم احتمالا حدس می‌زنید پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی‌توان در مورد این مسئله نسخه ی مشترکی برای همه پیچید. تازه اگر شرایط را هم در نظر نگیریم باید ببینیم هدف هنرجو از یادگیری هنگ درام چیست؟ آیا او قصد دارد تا برای دل خودش و فقط چون لذت می‌برد ساز بزند یا اینکه هدف های بزرگتری دارد، مثلا دوست دارد یک مدرس یا نوازنده حرفه ای باشد. خلاصه که هرچقدر هدف شما جدی تر و حرفه ای تر باشد مدت زمان یادگیری هنگ درام هم برای شما طولانی تر خواهد بود.

تازه هدف فقط یکی از عوامل تاثیر گذار در زمان یادگیری هنگ درام است، علاوه بر این مسئله مدت زمانی که شما صرف تمرین کردن و آموزش می‌کنید، متدآموزشی و اعتماد به نفس و اشتیاق خودتان هم از عوامل تاثیر گذار بر زمان یادگیری ساز اند.

اما اگر دنبال پاسخ به این سوال هستید که بالاخره چقدر طول می‌کشد ساز زدن یاد بگیرید ، نگران نباشید، ما بر حسب اخرین تحقیقات و پژوهش های روز جهان زمانی را برای شما تخمین زده ایم که معمولا همه ی هنرجویان در طی آن به نتیجه ی مطلوب می‌رسند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

یادگیری هنگ درام

 

ده هزار ساعت، زمان جادویی برای حرفه‌ای شدن !

 

مالکوم گلدول، جامعه شناس و یکس از صد انسان با نفوذ در جهان بر این عقیده است که، هر فرد برای حرفه ای شدن و بالابردن تخصص های خود در رشته مورد علاقه اش باید «ده هزار ساعت» را صرف تمرین برای یادگیری آن مهارت بکند. این عدد با مطالعه و تحقیق بر روی زندگی افراد موفق جهان به دست آمده است. بر حسب این تحقیقات نوازندگان حرفه ای موسیقی برای رسیدن با این درجه «ده هزار ساعت»، نوازندگان مورد قبول و معمولی «هشت هزار ساعت» و نوازندگان متوسط در مجموع «چهار هزار ساعت» زمان صرف کرده بودند. این تحقیقات برای سازهای ویولن و پیانو انجام گرفته بود اما زمانی که ما این زمان را درباره ساز هنگ درام مورد بررسی قرار دادیم همین نتیجه دوباره تکرار شد.

 

نقش استاد در زمان یادگیری هنگ درام چیست؟

 

اینکه مدت زمان یادگیری هنگ درام برای شما چقدر طول بکشد، به مربی موسیقی و متد آموزشی شما هم بستگی دارد، یک مربی موسیقی خوب باعث می‌شود شما به موسیقی علاقمند شوید و با حمایت های خود از شما باعث می‌شود تا تمرینات خود را با علاقه و جدی‌تر دنبال کنید.

متد آموزش و روش تدریس استاد هم از پارامترهای مهم و تاثیر گذار در مدت زمان یادگیری موسیقی است، خوشبختانه امروزه با توجه به گسترش روش های تدریس آنلاین، دسترسی هنرجو به استاد برای سوال پرسیدن و رفع اشکل بهتر شده و به این ترتیب هنرجویان می‌توانند بدون اینکه وقت خود را تلف کنند آموزش ببینند و هر لحظه که بخواهند با استاد در ارتباط باشند.

 

یادگیری هنگ درام

 

مدت زمان یادگیری هنگ درام

 

روشهای معمول در یادگیری هنگ درام ابتدا به نوازندگی و تمرین با نت ها و استفاده از دست راست، سپس دست چپ و بعد از کسب آمادگی لازم نوازندگی با هر دو دست می پردازند. به مرور و با توجه به مهارت و سرعت یادگیری هنرجو، این تمرینات به مرور پیشرفته تر و پیچیده تر خواهد شد، تا توانایی هنرجو در نوازندگی قطعات مختلف را بالا ببرد.

به طور کلی اگر شما در طول روز نیم الی یک ساعت تمرین مفید داشته باشید، در طول شش ماه اول نواختن قطعات ابتدایی و ساده را خواهید آموخت.

اگر قصد قصد نواختن قطعات متوسط را دارید، یک سال زمان احتیاج دارید و اگر دوست دارید به مرحله ی حرفه ای برسید باید بین یک الی 5 سال تمرین داشته باشید. اگر شما قصد دارید بازهم از این فراتر بروید و دوست دارید ساخت قطعات موسیقی جدید را به وسیله ی ایده های خودتان امتحان کنید باید حدود ده سال تجربه ی نوازندگی هنگدرام را پیدا کنید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش