محافظت از هنگ درام | چگونه ساز هندپن را روغن کاری کنیم؟

 

روش‌های نگهداری و محافظت از هنگ درام

 

محافظت از هنگ درام یکی از مهمترین نکات در خرید این ساز گران قیمت و کمیاب است. این که هرچند وقت یک بار هنگ درام خود را تمیز می‌کنید هم به سلیقه شخصی و هم به شرایط  محیط زندگی شما بستگی دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم که ساز خود را بیشتر در مواقعی که برای مدت طولانی در مجاورت هوای آزاد و مرطوب قرار گرفته است تمیز کنید.

گام اول: برای پاک کردن گرد و غبار و هرگونه چربی و کثیفی از پارچه‌ی میکروفایبر استفاده کنید.

گام دوم: از پارچه‌ی نرم دیگری (حوله‌های کاغذی و یا لباس‌های قدیمی که استفاده نمی‌کنید) که آغشته به ایزوپروپیل الکل 70% شده است برای پاک کردن روغن‌های مانده روی هنگ درام استفاده کنید. و توجه داشته باشید که هر دو طرف هنگ درام را تمیز کنید. برای جلوگیری از خط افتادن روی ساز هنگام پاک کردن روغن‌های قدیمی و داشتن ظاهری تمیز و براق روی هنگ درام الکل بزنید و خیلی سریع الکل را با حرکات دایره‌ای با یک پارچه‌ی میکرو فایبر قبل از این که الکل از روی سطح هنگ درام تبخیر شود پاک کنید.

 

نحوه نگهداری ( هنگ درام‌های روغنی )

 

  • اگر هنگ درام شما روی سطح خود هیچ گونه روغنی ندارد، قبل از زدن روغن دستورالعمل‌هایی که برای هنگ درام شما داده شده است را دنبال کنید.
  • اگر می‌خواهید از هنگ درام خود به خوبی و طبق اصول نگه‌داری کنید از گام سوم شروع و به خوبی مطالعه کنید.

 

گام سوم: برای محافظت از هنگ درام در مقابل زنگ زدگی می‌توانید از روغن Phoenix Handpan و یا روغن‌های پیشنهادی سازندگان ساز استفاده کنید. از یک لباس قدیمی و یا هر نوع پارچه‌ی نخی که قابل مصرف نباشد استفاده کنید و چندین قطره از روغن Phoenix Handpan  را روی آن بریزید و سپس سطح هنگ درام (هندپن) را با آن بکشید و در صورت نیاز تکرار کنید و مطمئن شوید که تمام نقاط هنگ درام را با یک لایه از این روغن محافظ پوشانده‌اید. قابل ذکر است که روغن، رنگ هنگ درام را اندکی تیره‌تر می‌کند. اگر شما در منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، می‌بایست دائما سطح هنگ درام را تحت کنترل داشته باشید و در صورت ضرورت تعداد دفعات بیشتری در هفته سطح هنگ درام (هندپن) را به روغن آغشته کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری کنید.

گام چهارم: برای جمع کردن روغن‌های اضافی روی ساز می‌توانید از یک پارچه‌ی میکروفایبر تمیز و یا یک تکه پارچه‌ی نخی خشک استفاده کنید. این عمل را برای هر دو طرف هنگ درام تکرار کنید.

 

نکات:

 

  • هیچ نیازی به تمیز کردن و یا روغن کاری کردن داخل ساز برای محافظت از هنگ درام نیست
  • ساز خود را بیرون از کیس قرار دهید و یا زیپ کیس آن را باز بگذارید تا جریان هوا مانع از زنگ زدگی شود

 

برای خرید انواع هنگ درام‌های با کیفیت، همراه با کاور اورجینال و روغن محافظ، میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش