چگونه از هنگ درام خود در طول سفر محافظت کنیم؟

هنگدرام

 

آیا می‌خواهید که در سفر و تعطیلات، ساز هنگ درام خود را به همراه داشته باشید؟ آیا می‌خواهید که در بالاترین نقطه کوه ساز بزنید؟ آیا از شما دعوت شده است تا در کشورهای خارجی کنسرت برگزار کنید؟ آیا می‌خواهید سازتان را به کشور خود برگردانید؟ دوستانتان را ملاقات می‌کنید و می‌خواهید که آن‌ها را با هنگ درام خود آشنا کنید؟

سفر کردن با هواپیما، حتی بدون ساز هم کاملا استرس آور است. وجود جمع زیادی از مردم، تابلوهای گیج کننده، صدها برچسب که روی ساک‌ها چسبانده می‌شود، بررسی و کنترل گذرنامه‌ها، آماده کردن و جابه‌جایی چمدان‌ها برای پرواز، اتوبوس‌هایی که برای رسیدن به هواپیما نباید از آن‌ها جا ماند، گذشتن از بخش امنیتی و … و اگر این‌ها کافی نیستند می‌توانید استرس‌های همیشگی یک موزیسین را نیز اضافه کنید. شما ساز خودتان را با خود حمل می‌کنید! بله، راجع به ساز کمیاب و گران قیمت شما صحبت می‌کنیم. سازی که با یک ضربه می‌تواند راحت از کوک خارج شود. این خسارت‌ها برای سازهای بعضی از کمپانی‌ جبران ناپذیر است.

در این مقاله ما می‌خواهیم تجربه‌هایی را که در طول سفرهایمان با هنگ درام داشتیم، در اختیار شما قرار دهیم تا همه‌ی نگرانی‌های شما را تا حد امکان با ترفندهای مختلف از بین ببریم. بنابراین شما می‌توانید تمام چیزهایی را که برای پرواز با هنگ درام نیاز دارید، اینجا پیدا کنید.

برای شروع، تنها دو راه برای انتقال آن وجود دارد:

 

  • به عنوان ساک دستی در کابین
  • به عنوان بسته‌ای در قسمت بار هواپیما
     

آیا هنگ درام من می‌تواند به عنوان یک ساک دستی در کابین در نظر گرفته شود؟

 

بله، شما می‌توانید هنگ درام خود را به داخل کابین ببرید. اگرچه ساز شما از تمام چمدان‌های دستی دیگری که در آنجا پیدا می‌شود، بزرگتر خواهد بود، اما 99% پروازها متوجه می‌شوند که شما یک موزیسین هستید و ساز شما را خواهند پذیرفت، حتی اگر خیلی بزرگ باشد. در طول این سال‌ها فقط یک مورد پیش آمده که ساز را به عنوان یک ساک دستی در کابین نپذیرفته‌اند و آن هم پرواز EasyJet در آتن بود.

نکته: بعضی از پروازهای ارزان قیمت ساک‌های دستی بیشتر از 8 کیلوگرم را نمی‌پذیرند. توجه داشته باشید که وزن هنگ درام شما (بدون در نظر گرفتن برند) حتی در هاردکیس، نباید بیشتر از 8 کیلوگرم باشد.

یادآوری: در پروازهای ارزان قیمت، شما حق دارید که تنها یک ساک دستی به همراه خود در کابین داشته باشید، پس مطمئن شوید که هیچ چیز اضافه دیگری به همراه نخواهید داشت حتی یک لپ‌تاپ. آن‌ها روی این موضوع بسیار سخت گیر می‌باشند.

راهنمایی: اگر شما هیچ چمدانی را نمی‌خواهید به بار تحویل دهید، می توانید 2 و 3 عدد از تی‌شرت‌های خود را به همراه چندین لباس زیر در ساز خود قرار دهید.

 

آیا ساز در محفظه‌ی بالای صندلی‌ها در کابین جای می‌گیرد؟

 

ممکن است که شما فکر کنید که سازتان در این محفظه‌ها جای نمی‌گیرد، اما ساز در محفظه بالای صندلی بیشتر هواپیماها جای می‌گیرد و اندازه است. در حدود 95% از پروازها، هنگ درام‌ها به خوبی در محفظه‌ها جای گرفته‌اند. اگر در قسمت امنیت و یا کنترل به شما گفته شد که این ساک بسیار بزرگ است، به آن‌ها جواب دهید که می‌دانید که محفظه‌ها درست اندازه و مناسب برای ساز شما هستند.

راهنمایی: همیشه عکس‌های هنگ درام خود را در محفظه‌های مختلف همراه داشته باشید تا بتوانید حرف‌هایتان را ثابت کنید.

 

آن 5% از هواپیماهایی که ساز در محفظه‌هایشان جای نمی‌گیرد، چه جور هواپیماهایی هستند؟

 

هواپیماهای کوچکی که اغلب برای ارتباط شهرهای نزدیک و کوچک در آمریکا، اروپا و یا بعضی از پروازهای داخلی ایران پرواز می‌کنند، معمولا نمی‌توانند سازها را در کابین هواپیما قبول کنند.

راهنمایی: وقتی پروازی طولانی به فرض مثال از اروپا به آمریکا دارید، و اگر هنگ درام شما در محفظه‌ها جای نگرفت، می‌توانید از خدمه درخواست کنید که اگر ممکن باشد از محفظه‌هایی که در قسمت Firstclass وجود دارد، استفاده کنید؛ زیرا این محفظه‌ها اکثراً خالی هستند و ساز شما به راحتی در آن‌ها جای می‌گیرد.

 

می توانم هنگ درام خود را در قسمت بار هواپیما بفرستم؟

 

بله، البته که می‌توانید. اما اگر می‌خواهید که ساز خود را داخل بار بفرستید، بسیار ضروری خواهد بود که ساز را داخل یک کیس بسیار محکم و سخت قرار دهید، زیرا اغلب با چمدان‌هایی که به بار فرستاده می‌شود، رفتار درستی نخواهند داشت. ما به شدت پیشنهاد می‌کنیم که ساز خود را در کیس‌های باکیفیت محافظت کنید (اضافه کردن کیت پرواز اجباری است). فقط در این صورت می‌توانید هنگ درام خود را مثل چمدان‌های دیگر برای ورود به بار ثبت کنید. به دلیل اندازه ساز و همچنین به این خاطر که یک وسیله موسیقیایی می‌باشد، ممکن است که از شما درخواست شود که آن‌ها را در قسمت چمدان‌های بسیار بزرگ منتقل کنید.

راهنمایی: برای جلوگیری از نگرانی‌ها در هنگام ورود، به یاد داشته باشید که کمربندهای مخصوص بارگیری چمدان در جایی غیر از چمدان‌های استاندارد واقع شده است. پس آن را از دست ندهید! تابلوهای راهنما را دنبال کنید و این کمربند معروف را پیدا کنید.

 

هنگدرام در سفر

 

اگر من چندین هنگ درام همراه خود داشته باشم باید چه کاری انجام دهم؟

 

ابتدا، شکرگذار نعمت‌های خود باشید. در کابین‌های هواپیماهای بزرگ، به شما اجازه می‌دهند تا دو چمدان دستی داشته باشید. حتی اگر هنگ درام‌های شما بزرگ باشند، شرایط را برای خدمه هواپیما توضیح دهید؛ اغلب آن‌ها این شرایط را می‌پذیرند، به ویژه زمان‌هایی که پروازها پر نباشند.

راهنمایی: سعی کنید تا دو ساز را به همراه خود به کابین ببرید، اگر پذیرفتند، که مشکلی نخواهد بود! اما اگر قبول نکردند، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن‌ها را وادار کنید تا یکی از سازها را به قسمت بار بفرستند.

چرا ساز دوم در هاردکیس باید همراه کیت پرواز باشد؟ زیرا اگر به دلایل غیر منتظره‌ای، ازتون خواسته شد که ساز را برگردانید و به بار بفرستید، در این صورت برای هر شرایطی آماده باشید.

در بیشتر پروازها، هزینه چمدان‌هایی که به بار می‌روند بسیار گران است. اولین چمدان ممکن است که همراه با بلیط شما حساب شده باشد. بسته به نوع پرواز، دومین چمدان می‌تواند هزینه ای بین 80-50 یورو داشته باشد و سومین بین 250-150 یورو باشد و این بسیار ناامید کننده است. اما اگر شما، برای کنسرت سفر می‌کنید، می‌دانید که نیاز دارید تا تمام هنگ درام‌های خود را با خود ببرید.

در نتیجه در اینجا دو روش برای پرداخت کمتر وجود دارد:

 

  • شما می‌توانید دو تا از سازهایتان را با یکدیگر توسط یک بسته پلاستیکی ببندید. هزینه‌ی آن تقریباً در حدود 40-20 یورو می‌شود و به عنوان تنها یک بسته در بار درنظر گرفته خواهد شد. می‌توانید این روش را برای هر تعداد جفت هنگ درام‌هایی که می‌خواهید، تکرار کنید.
  • چمدان اولی که بار اصلی است و جزء بلیط شما محسوب می‌شود: دو هنگ درام
  • چمدان اضافی شما (که بابت آن پرداخت می‌کنید): دو هنگ درام
  • چمدانی که به همراه خود به کابین می‌برید: یک هنگ درام

 

که در مجموع قادر خواهید بود حداکثر پنج هنگ درام  را با خود حمل کنید و تنها هزینه‌ی یکی از آن‌ها را می‌پردازید. بله می‌توانید با آن‌ها یک کنسرت ترتیب دهید و تمام کاری که باید انجام دهید این است که لباس‌هایتان را در سازها قرار دهید و قبل از اجرا آن‌ها را اتو کرده و به تن کنید.

شما می‌توانید یک کیف نظامی خریداری کنید و دو عدد از سازهایتان را با اطمینان خاطر در آن قرار دهید و این نیز، درست مثل این است که سازهایتان را با یکدیگر بسته‌بندی کرده‌اید، این گزینه حتی می‌تواند ارزان‌تر هم باشد زیرا شما می‌توانید از این کیف هر باری که به سفر می‌روید برای هنگ درام‌هایتان استفاده کنید.

من به طور حتم تمام هنگ درام‌هایم را در کابین می‌خواهم. چطور می‌توانم مغایرت‌ها را به نفع خود تغییر دهم؟

 

همانطور که در اول مقاله اشاره شد همیشه ممکن است احتمالات کوچکی که از ورود ساز شما به داخل کابین جلوگیری کند، وجود داشته باشد. بنابراین اینجا چیزهایی است که نشان می‌دهد، من چطور بهترین خود را در چنین موقعیت‌هایی انجام می‌دهم تا مطمئن شوم که سازهایم را به داخل کابین می‌پذیرند. ممکن است که فکر کنید کمی زیاده روی می‌کنم، اما باور کنید که به کشور، قوانین آن کشور، پروازها، حال و احوال خدمه پرواز، سختی‌ها و … بستگی دارد. ممکن است که خود را در شرایطی سخت بیابید، بنابراین من یاد گرفته‌ام که در بعضی مواقع با انجام ترفندهایی خود را از این نگرانی‌ها نجات دهم (البته زمانی که شما قوانین پروازهایی را که با آن‌ها سفر می‌کنید را بدانید، نیازی به انجام تمام این ترفندها ندارید)

 

  1. زود برسید: سعی کنید خود را به سریع‌ترین حالت ممکن به فرودگاه برسانید (حداقل دو ساعت قبل از پرواز). سریع‌تر برسید تا به خدمه پرواز بگویید که نگرانی‌هایی درباره‌ی نگهداری و مراقبت از بسته‌هایتان را دارید و به راحتی از کنار آن‌ها نمی‌گذرید.
  2. توضیح دهید: به کانتر بار بروید و موضوع را برای آن‌ها روشن کنید که با یک و یا چند ساز کمیاب، با ارزش و گران قیمت سفر می‌کنید. اغلب آن‌ها این حقیقت را که شما تظاهر نمی‌کنید که “من یک هنرمند احمق هستم، کسی که دیر رسیده و تعدادی خواسته‌ی به خصوص دارد” را درک می‌کنند.
  3. خدمه‌ی پرواز را جذب کنید: اگر تنها تعداد کمی از خدمه در آن جا بودند، در حالی که کاور ساز خود را باز می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید تا دقایقی برایشان بنوازید: “دوستان، می‌دانم که شما در حال حاضر سر کار هستید، اما من قطعات کوچکی را تنها برای شما می‌نوازم” عموماً همکارهای آن‌ها نیز می‌آیند تا به صدای خاص و گیرای هنگ درام گوش دهند. در واقع آن‌ها کسانی هستند که در گیت پرواز هم بودند، پس اگر بتوانند بعداً شما را بشناسند که به سودتان است. شما تاثیر هنگ درام را می‌دانید. قطعاً آن‌ها دوست خواهند داشت. یکبار که در چنین موقعیتی اجرایتان تمام شد، به خدمه بفهمانید که: “می‌بینید که این ساز غیر معمول و بسیار آسیب پذیر است، من واقعاً می‌خواهم که آن را همراه خود در کابین داشته باشم” خیلی سریع می‌بینید که جواب می‌دهد. نکته: این ترفند برای پروازهایی که کوچک و ارزان هستند و درباره‌ی سایز و تعداد بار در کابین خیلی سخت گیر هستند، بسیار کارآمد است.
  4. اولین نفری باشید که وارد هواپیما می‌شوید: ابتدا به پرواز بستگی دارد، سپس یک و یا دو هنگ درام به همراه خود به داخل کابین ببرید، اگر دیدید که تعداد زیادی از مردم در گیت هستند، وقت خود را تلف نکنید و به سرعت سوار هواپیما شوید. اما چرا؟ بسیار خوب، اگر پرواز بسیار پر باشد چیزی که اتفاق می‌افتد این است که، آن‌ها از 20 تا 30 نفر آخر می‌خواهند تا چمدان‌های خود را به صورت رایگان به بار بفرستند و این چیزی نیست که شما درباره‌ی بار خود بخواهید. باید اصرار داشته باشید که این ساز شما است که بسیار کمیاب و آسیب‌پذیر است. 90% مواقع در هواپیما پذیرفته می‌شوند. این بسیار مهم است که برای سوار شدن به هواپیما معطل نکنید. حتی به شما توصیه می‌کنیم که مقدار بیشتری برای بلیط خود در مورد گزینه‌ی “سریع‌تر سوار شدن” بپردازید (CIP یا VIP)، این چیزی است که ضمانت می‌کند شما سریع‌تر سوار هواپیما  شوید. توجه کنید: به طور واضح گزینه‌ی D تنها به پروازهای کوچک مربوط می‌شود. مسلماً در پرواز‌های طولانی هواپیما از گروه‌های مختلفی از مسافران پر می‌شود. به هر حال نگران نباشید، کمپانی‌های بزرگ شما را برای هنگ درام‌هایتان در کابین اذیت نمی‌کنند. راهنمایی: برای دوری از هزینه‌های سریع‌تر سوار شدن، شما می‌توانید از بخش کنترل که صندلی‌هایی را که اول از همه پر می‌شوند، یکی از این صندلی‌ها را انتخاب کنید. اما بار دیگر برای پروازهای طولانی همیشه یک اتاق وجود خواهد داشت.

 

بسته بندی هنگدرام

 

آیا احتیاط خاصی در رابطه با گمرک وجود دارد؟

 

بله! وقتی ساز شما به عنوان یک بسته در بار فرستاده می‌شود، هنگ درام شما ممکن است توسط ماموران گمرک باز و بازرسی شود. اگر ساز شما توسط یک افسر گمرک که با هنگ درام آشنایی داشته باشد باز شود، شانس خوبی داشته‌اید زیرا بعید است سازتان به درستی هدایت نشود. در اینجا می‌توانید از یک کارت توضیحات در داخل کیس سازتان که فرستاده می‌شود، استفاده کنید. این برای ماموران گمرکی که بسته‌ها را برای بازبینی، باز می‌کنند استفاده می‌شود. پیشنهاد ما این است که کارت را در داخل کاور ساز قرار داده تا هنگامی که شخصی که کنترل می‌کند، با باز کردن کاور آن را ببیند. می‌توانید آن را به زبان‌های مختلف بنویسید.

 

در آخر: سعی کنید همیشه آرامشتان را حفظ کنید، درباره‌ی پروازها و خدمه مطالعه و سرچ کنید و در صورت نیاز کمی با ساز خود برای آن‌ها بنوازید، این کار حال آن‌ها را برای روزهای سختی که در کارشان تحمل می‌کنند، خوب می‌کند، هاردکیس‌های خوبی داشته باشید، امیدوار باشید، زود برسید، مودب باشید و … احتیاط کنید، تمام شانس‌های خود را به کار گیرید و از پرواز خود لذت ببرید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش