رولند TD-17KV : نقد و بررسی یک درامز الکترونیک میانرده

رولند Roland TD-17KV

 

رولند TD-17KV ، در این مقاله به بررسی یکی از بهترین درامزهای الکترونیک کمپانی رولند خواهیم پرداخت.

صداها، پدها و ویژگی‌هایی که از مجموعه‌ی V-Drums کمپانی Roland برگرفته شده‌ست، درامز الکترونیک ارزان قیمت رولند TD-17KV را هم رده‌ی محصولات حرفه ای قرار داده است. هسته ی این کیت، ماژول TD-17-L با یک موتور صدا و 50 کیت درام از پیش ساخته شده ایست که بر پایه ی درامز الکترونیک پرچم دار TD-50 طراحی شده اند. شما می توانید بانک صدای خودتان را نیز به این کیت درامز وارد کنید. اتصال بی سیم بلوتوث نیز اجازه ی تمرین، استفاده از MIDI و اجراهای گروهی را به شما می دهد. یکی از ویژگی های جدید رولند TD-17KV دو پد Snare دوازده اینچی PDX-12 با دو قطعه mesh head قابل کوک و پد کیک داینامیک KD-10 است. مجموعه ی سه تایی از tomهای هشت اینچی، دو سنج دوازده اینچی و یک hi-hat ده اینچی با فوت کنترلر، از دیگر اجزای این پکیج می باشند.

 

ماژول صدای رولند TD-17KV : صداها و افکت‌های بر پایه‌ی درامز پرچمدار TD-50

 

تعداد 50 کیت از پیش ساخته شده و 310 صدای درامز/پرکاشن که از درامز پرچم دار TD-50 برگرفته شده، ماژول صدای رولند TD-17KV را برای استفاده در هر استایلی از موسیقی، از موزیک پاپ گرفته تا موزیک دنس الکترونیک و متال، آماده کرده است.

با استفاده از یک کارت حافظه ی SDHC می توانید فایل های با فرمت WAV را به کیت درامز اضافه کنید و بانک صدای خود را گسترش دهید. شما همچنین می توانید صداهای مورد نظرتان را روی هر کدام از 50 کیت یوزر ذخیره کنید. موتور افکت قدرتمند رولند TD-17KV نیز امکان ویرایش صدای کیت‌ها را برای شما مهیا می‌کند؛ این موتور افکت شامل ریورب، اکولایزر، کمپرسور، قابلیت کوک کردن و تنظیم کشش snare می‌باشد.

 

رولند Roland TD-17KV

 

استریم کردن موزیک ها و MIDI با استفاده از بلوتوث

 

فرستنده / گیرنده‌ی بلوتوث نسخه ی 4.2 قابلیت های تمرین و ضبط رولند TD-17KV را گسترش داده است. شما می‌توانید موزیک‌های گوشی هوشمندتان را مستقیما و بدن هیچ کابلی روی ماژول این کیت درامز استریم کنید و روی قطعات موسیقی دلخواهتان درامز بزنید. همچنین با استفاده از بلوتوث امکان انتقال اطلاعات MIDI هم برای شما فراهم شده است که به این طریق می توانید نت های MIDI را به دستگاه ها یا نرم افزارهایی که از MIDI پشتیبانی می کنند، انتقال دهید. همچنین امکان انتقال فایل های Audio/MIDI از طریق USB و یک خروجی پنج پین MIDI هم در اختیار شما قرار دارد.

 

ورودی‌های بیشتر

 

علاوه بر پشتیبانی از کابل های چند پین (که در پکیج محصول موجود است)، رولند TD-17KV دو ورودی اضافه ی ¼ اینچی را هم برای نصب کرش ها و پدهای اضافه در اختیار شما قرار داده است.

 

رولند Roland TD-17KV

 

قطعات موجود در این پکیج:

 

PDX-12 snare pad

 

پد دوازده اینچی PDX-12 باعث می شود تا اجرای snare بسیار طبیعی داشته باشید. سایز دوازده اینچی این پد تفاوت اندکی با snare های سایز کیت دارد. همچنین mesh headهای دو قطعه ای قابل کوک شدن به درامرها اجازه می دهد میزان حرکت ارتجاعی snare را مطابق خواست خودشان تنظیم کنند.

 

KD-10 kick pad

 

پد کیک KD-10 بسیار شبیه به کیک های آکوستیک عمل می کند و بازخوردی واقعی از داینامیک ها را به شما ارائه می دهد. فریم باز طراحی شده ی این پد حرکات فیزیکی آن را به شدت کاهش داده تا از خم شدن و سر خوردن آن جلوگیری شود. همچنین وقتی این پد کیک را روی فرش قرار می دهید به خوبی در جای خودش ثابت می شود. برای KD-10 هم از پدال سینگل و هم از پدال دوبل می توانید استفاده کنید؛ این پد برای هر استایلی موزیکی که مد نظرتان باشد مناسب خواهد بود.

 

سه عدد PD-8 toms

 

این پدهای هشت اینچی دو قسمت مجزا برای هد و ریم دارند. شما همچنین می توانید صداهای مختلف را به قسمت های هد و ریم اختصاص دهید.

 

دو عدد سنج CY-8

 

نوسان طبیعی و پاسخ دهی فوق العاده ی این سنج های دوازده اینچی باعث شده تا CY-8 یک سر و گردن بالاتر از هم رده های خود باشد. محدوده های اجرایی مجزا در قسمت لبه و bow موجب شده تا اجرای اسپلش، کرش یا راید کاملا از یکدیگر تفکیک شوند.

 

CY-5 hi-hat به همراه فوت کنترلر FD-9

 

CY-5 V-Hi-Hat دارای سطح ده اینچی و محدوده های مجزا برای قسمت لبه و bow می باشد. فوت کنترلر بسیار کم صدا و نرم FD-9 هم در اختیار شما قرار می گیرد.

 

استند درام MDS-4V و تجهیزات جانبی

 

به لطف استفاده از استند MDS-4V، راه اندازی و جدا کردن رولند TD-17KV به راحتی و کاملا مطمئن انجام می شود. این استند همراه با boom arm برای سنج ها و پایه ی MDH-12 برای toms و snare به شما ارائه می شود. پایه های این استند ضد سر خوردن هستند و در هنگام اجرای شما کاملا مستحکم در سر جایشان قرار خواهند داشت. همچنین کابل چند پین، پایه ی ماژول، نگهدارنده ی گوشی موبایل و یک منبع تغذیه هم در این پکیج قرار دارد.

 

رولند Roland TD-17KV

 

ویژگی‌های کلیدی رولند TD-17KV :

 

  • صداها، پدها و ویژگی های برگرفته شده از V-Drums
  • 50 کیت و 310 صدای درامز/پرکاشن که از درامز الکترونیک پرچم دار TD-50 برگرفته شده اند
  • mesh padهای قابل کوک کردن که پاسخ دهی شخصی سازی شده ای را به شما ارائه می دهند
  • سنج هایی با وزن متناسب که مانند سنج های آکوستیک حرکت نوسانی طبیعی دارند
  • پد دوازده اینچی PDX-12 برای snare
  • پد کیک KD-10 که بسیار مستحکم و داینامیک است
  • پد PDX-8 برای snare که قسمت هد و ریم جداگانه دارد
  • قابلیت وارد کردن سمپل های مختلف به کیت با استفاده از کارت حافظه ی SDHC (به صورت جداگانه باید تهیه شود). شما می توانید این صداها را روی 50 کیت یوزری که در اختیارتان قرار دارد ذخیره کنید
  • قابلیت کوک کردن، تنظیم کشش snare
  • قابلیت استفاده و تنظیم ریورب، کمپرسور و اکولایزر برای هر پد
  • امکان تنظیم میزان زیر و بمی صدا
  • فرستنده/گیرنده ی بلوتوث برای استریم کردن موزیک از گوشی های هوشمند و انتقال اطلاعات MIDI
  • قابلیت انتقال اطلاعات MIDI به وسیله ی USB و خروجی 5 پین. از این قابلیت برای اجرای اینسترومنت های مجازی موجود در نرم افزار آهنگسازی می توانید استفاده کنید
  • قابلیت انتقال فایل های صوتی از طریق USB برای ذخیره ی صداها و استفاده از آن ها برای ساخت موزیک
  • همراه با کابل چند پین، ورودی هایی برای Kick, Snare, Tom1, Tom2, Tom3, Hi-Hat, Crash1, Ride, Ride Bell و Hi-Hat Control
  • دو ورودی اضافه ی ¼ اینچی، ورودی هایی برای Crash2 و Aux
  • شامل استند درامز MDS-4V همراه با نگه دارنده ی سنج و snare/tom

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش